Veelgestelde vragen

    Bestellen

    1. Ik ben iets vergeten te bestellen, wat kan ik doen?
    2. Kan mijn bestelling met spoed verzonden worden of kan ik iets doen waardoor ik zeker weet dat het pakket er op een bepaalde datum is?
    3. Ik ben een beginner en wil graag een mooie taart maken, wat heb ik nodig?
    4. Ik wil graag een taart bestellen, kan dat?
    5. Eerst stond de datum van vandaag bij een tijdelijk uitverkocht artikel, nu staat alleen nog tijdelijk uitverkocht. Hoe kan dat?
    6. Er staat nu ineens een latere datum bij een tijdelijk uitverkocht artikel, wat is er gebeurd?
    7. Wat voor garanties geeft de verwachte leverdatum?


    Verzenden

    1. Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
    2. Hoe kan ik mijn pakket traceren?
    3. Mijn pakket is verzonden, maar het is er nog niet! Wat nu?
    4. Wat als ik niet de hele dag thuis ben?
    5. Wat als ik een kaart van GLS in de brievenbus vind, dat ik de chauffeur heb gemist?
    6. Wat als er iets beschadigd is aangekomen?
    7. Wat als er een verkeerd artikel is geleverd?
    8. Wat zijn de bezorgtijden?
    9. Ik wil mijn pakket bij iemand anders of bij mijn werk laten afleveren. Moet ik nog ergens op letten?
    10. De artikelen zijn cadeautjes kunnen jullie deze leuk inpakken?
    11. Kunnen jullie de doos zo inpakken dat het niet duidelijk is dat het pakket bij Deleukstetaartenshop vandaan komt?
    12. Wat kost het verzenden van een pakket?
    13. Kan ik mijn pakket ook afhalen?
    14. Hebben jullie een echte winkel, waar ik kan winkelen?

     

    Betalen

    1. Op welke manieren kan ik betalen?
    2. Zijn de prijzen op de website inclusief btw?
    3. Wat is het voordeel van iDEAL betalen ten opzichte van vooruitbetalen per internet bankieren?
    4. Mijn bestelling staat op Pending, wat betekent dat?
    5. Ik heb per ongeluk meerdere bestellingen geplaatst, maar slechts 1 betaald (via MultiSafePay), wat nu?
    6. Ik heb al betaald, maar toch krijg ik nog e-mails van MultiSafePay?
    7. Ik krijg een foutmelding bij het betalen. Wat moet ik nu doen?
    8. Hoe werkt achteraf betalen via Klarna?
    9. Mijn gegevens worden niet door Klarna geaccepteerd?


    Bestellen
    1. Ik ben iets vergeten te bestellen, wat kan ik doen?
    Met de invoer van ons nieuwe software systeem is het per 1 januari 2013 niet meer mogelijk om artikelen aan een bestaande bestelling toe te voegen en deze gelijktijdig met een eerdere bestelling te verzenden.

    2. Kan mijn bestelling met spoed verzonden worden of kan ik iets den waardoor ik zeker weet dat het pakket er op een bepaalde datum is?
    Iedere bestelling die voor 14.00 uur op werkdagen bij ons binnenkomt, wordt dezelfde dag nog verzonden. Let wel, dat er minimaal één werkdag tussen bestellen en uitleveren nodig is en dat onze vervoerder soms 2 werkdagen nodig kan hebben om het pakket te bezorgen.

    Wij adviseren om altijd tijdig te bestellen, zeker voor belangrijke gebeurtenissen als verjaardagen en huwelijken.


    3. Ik ben een beginner en wil graag een mooie taart maken, wat heb ik nodig?
    Er zijn verschillende manieren en ingrediënten om een taart te maken en te decoreren met marsepein of rolfondant. Wij raden voor beginnende taartenbaksters de volgende artikelen aan:

    • FunCakes Mix voor Biscuit 1kg (hier kunnen 3 taarten van 25 rond van worden gemaakt) hiervoor heb je tevens 5 eieren en wat water nodig.
    • FunCakes Mix voor Botercrème 1 kg (hiermee maakt je de crème die tussen de taart komt, tevens smeer je over de taart een heel dun laagje zodat de marsepein blijft plakken) deze mix maak je aan met water en roomboter. Een andere lekkere vulling is FunCakes Mix voor Banketbakkersroom 1 kg, deze hoef je alleen aan te maken met water.
    • Voor een taart van 25 cm rond gebruik je ongeveer 500 gram marsepein of rolfondant. Aangezien je voor de versieringen etc. meestal een ander kleurtje wil gebruiken raden wij hiervoor het FunCakes starterspakket aan, hierin zit 1 kg blank en 250 gram, rood, roze, groen, blauw en geel.

    Eigenlijk zijn dit de basisartikelen die je nodig hebt. Op ons Deleukstetaartenshop YouTube kanaal kun je verschillende video’s bekijken met stap voor stap uitleg over hoe je een eigen taart kan maken, vullen, bekleden en decoreren. Tevens adviseren wij jou om eens op www.deleukstetaarten.nl te kijken, dit is een informatieve site over het maken en versieren van taarten. Hierop is ook een actief forum, waar 8000 leden tips, trucs en foto's delen.

    4. Ik wil graag een taart bestellen, kan dat?
    Wij zijn een webwinkel in taartbenodigdheden, wij verkopen geen kant-en-klare taarten. Wij adviseren je om eens op www.deleukstetaarten.nl te kijken, dit is een informatieve site over het maken en versieren van taarten. Hierop is ook een actief forum, waar ongeveer 8000 leden tips, trucs en foto's delen. Op de eerste pagina vind je onder het kopje 'Links > Medebaksters', baksters gerangschikt op regio. Wellicht dat je hier iemand kunt vinden die een taart voor jou kan maken.

    5. Eerst stond de datum van vandaag bij een tijdelijk uitverkocht artikel, nu staat alleen nog tijdelijk uitverkocht. Hoe kan dat?
    Ons systeem kan de datum van vandaag niet weergeven als verwachte datum. Artikelen komen in de loop van de dag bij ons binnen, en ze worden ook in de loop van de dag leverbaar gezet.

    6. Er staat nu ineens een latere datum bij een tijdelijk uitverkocht artikel, wat is er gebeurd?
    Waarschijnlijk heeft de leverancier aangegeven een bepaald artikel niet te kunnen leveren, of is de hele levering naar een latere datum verschoven.

    7. Wat voor garanties geeft de verwachte leverdatum?
    De verwachte leverdatum is de datum waarop wij het artikel verwachten. Als de leverancier, de douane of de vervoerder voor meer vertraging zorgen dan verwacht (of juist sneller leveren), dan kan deze datum nog aangepast worden.


    Verzenden
    1. Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
    Een bestelling wordt, zodra de betaling bij ons binnen is, zo snel mogelijk verstuurd. Dit betekent dat een bestelling die op een werkdag voor 14.00 uur besteld en betaald via Ideal, PayPal, Credit Card, Mister Cash of achteraf betalen via Klarna, dezelfde dag nog wordt verstuurd. De status van je bestelling kun je in je klantgegevens volgen. Zodra wij je bestelling versturen, krijg je hier via e-mail bericht over. In deze e-mail staan ook de traceergegevens van de vervoerder, hiermee kun je het pakket volgen. Meestal wordt het pakket de volgende dag bij je bezorgd.

    2. Hoe kan ik mijn pakket traceren?
    Wanneer je hebt gekozen voor GLS als vervoerder, dan staat in je e-mail een link naar de Track&Trace pagina. Voor PostNL geven wij je het pakketnummer, zodat je deze op www.postnl.nl kunt invoeren, samen met je postcode. Wanneer er gegevens ontbreken in de e-mail, dan kun je deze uiteraard opvragen via info@deleukstetaartenshop.nl.

    3. Mijn pakket is verzonden, maar het is er nog niet! Wat nu?
    98% van de pakketten worden de eerste bezorgdag na verzending afgeleverd. In enkele gevallen is het een dag later. Op de dag van verzending sturen wij een email verzonden waarin wij aangeven dat de bestelling is verzonden. In die e-mail staat aangegeven hoe je het pakket kunt traceren. Wanneer dat niet meer informatie oplevert, dan kun je contact opnemen met info@deleukstetaartenshop.nl. Hoe sneller je contact opneemt, hoe meer wij voor je kunnen betekenen.

    4. Wat als ik niet de hele dag thuis ben?
    Wanneer je niet zeker weet of je thuis bent op de bezorgdag, kun je een alternatief adres opgeven, bijvoorbeeld je werkadres, familie die in de buurt wonen o.i.d. Dit kan op pagina 1 in het afrekenproces. Mocht je even weg moeten van huis (bijvoorbeeld kinderen ophalen, boodschappen doen) kun je een briefje op de deur hangen als dat verantwoord voelt in je woonomgeving, bijvoorbeeld met de tekst: Indien je een pakketje voor mij heeft, ik ben even niet thuis, wil je het dan afgeven op nr. ...? Als de chauffeur in de gelegenheid is zal deze hier zeker gehoor aan geven.

    Let op! Bestellingen die via Klarna worden betaald, mogen alleen op je eigen adres worden afgeleverd.

    5. Wat als ik een kaart van GLS in de brievenbus vind, dat ik de chauffeur heb gemist?
    Als je een kaart aantreft van de GLS, is het verstandig om zo snel mogelijk contact op te nemen voor een nieuwe afspraak. Dat kan via het telefoonnummer op het kaartje, maar ook via www.gls-nietthuis.nl. Een pakket wordt een 2e keer gratis aangeboden, daarvoor kun je een dag afspreken (maandag t/m vrijdag) waarop ze komen. Er worden meestal geen beloftes gedaan qua tijd, maar je kunt het altijd vragen. Indien je die dag echter niet aanwezig bent, wordt voor een volgende bezorging wel nieuwe bezorgkosten in rekening gebracht. Eventueel is het bij GLS ook mogelijk om je pakket bij een pakketshop of bezorgdepot op te halen.

    Als je een kaart aantreft van PostNL dan staat daarop of het de eerste of tweede afleverpoging betreft. Na de tweede poging wordt het pakket bij een postkantoor of postagentschap in de buurt afgegeven, waar je het kunt ophalen.

    6. Wat als er iets beschadigd is aangekomen?
    Uiteraard doen wij ons uiterste best om de producten zo goed mogelijk te verpakken en te versturen. Helaas kan er onderweg altijd iets gebeuren waardoor een beschadiging ontstaat. Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via e-mail of telefoon, in ieder geval binnen 3 werkdagen. Het is handig als je het bestelnummer bij de hand hebt.

    7. Wat als er een verkeerd artikel is geleverd?
    Uiteraard doen wij ons uiterste best om alle door jou bestelde artikelen te verzamelen en in te pakken. Wij controleren zeer scherp dat de juiste artikelen in het pakket gaan. Omdat wij met mensen werken, kan het een enkele keer voorkomen dat een verkeerd artikel wordt verzonden. Wij stellen het zeer op prijs als je in deze gevallen contact met ons hierover opneemt, zodat wij een oplossing kunnen bieden. Door het melden help je ons ook om deze fouten te in de toekomst te voorkomen. Wil je binnen drie dagen contact met ons opnemen? Dit kan via e-mail of telefoon. Het is handig als je het bestelnummer bij de hand hebt.

    8. Wat zijn de bezorgtijden?
    Beide vervoerders bezorgen tussen 08.00 en 18.00 uur. Wij hebben geen invloed op hun planning.

    9. Ik wil mijn pakket bij iemand anders of bij mijn werk laten afleveren. Moet ik nog ergens op letten?
    Als de klantnaam anders is dan de naam die op het naamplaatje bij de deur staat, dan kan de vervoerder weigeren het pakket af te leveren. Wanneer je voor een ander afleveradres kiest, zorg er dan voor dat de naam bij dat adres overeenstemt. Voor een werkadres graag de bedrijfsnaam vermelden.

    Let op! Bestellingen die via Klarna worden betaald, mogen alleen op je eigen adres worden afgeleverd.

    10. De artikelen zijn cadeautjes kunnen jullie deze leuk inpakken?
    Helaas is het vanwege de verschillende maten van onze artikelen niet mogelijk om cadeauverpakking aan te bieden.

    11. Kunnen jullie de doos zo inpakken dat het niet duidelijk is dat het pakket bij Deleukstetaartenshop vandaan komt?
    Dat kan helaas niet, wij verzegelen de doos met Deleukestetaartenshop-tape. Deze tape is niet bedoeld als reclame, maar als herkenbaarheid voor de vervoerder. Zij weten dan namelijk dat zij voorzichtiger met het pakket moeten omgaan. Daarnaast is een pakket zo makkelijker te traceren, mocht het bij de vervoerder kwijtraken.

    12. Wat kost het verzenden van een pakket?
    Voor Nederland en België geldt het volgende; verzenden via GLS is € 2,95 tot 1 kg en € 4,50 tot 30 kg. Verzending via PostNL is € 5,50 tot 30 kg. Deze kosten worden automatisch berekend en getoond bij het afrekenen. Dan kun je zelf de keuze voor een vervoerder maken. Voor overige verzendkosten kijk je op de pagina met verzendinformatie.

    13. Kan ik mijn pakket ook afhalen?
    Als je dat wilt, kun je je bestelling afhalen in een van onze winkels. Kijk voor een actueel overzicht van de adressen en openingstijden op onze winkelpagina.

    Voor de andere winkels geldt doorgaans twee werkdagen. Zodra je bestelling in de winkel aankomt, stuurt het team van de winkel jou een bericht via e-mail. Wacht tot dat je deze e mail ontvangen hebt, voordat je na de winkel gaat om je pakket af te halen.

    14. Hebben jullie een echte winkel, waar ik kan winkelen?
    Voor een actueel overzicht van onze winkels kun je kijken op onze winkelpagina.


    Betalen

    1. Op welke manieren kan ik betalen?
    De meeste vooruitbetalingen worden behandeld door MultiSafePay. Je kunt bij hen kiezen voor betalen via iDeal (mister Cash/Bancontact voor onze Belgische klanten), credit card of overboeking. Bij betalen via Eigen overboeking dien je met extra verwerkingstijd rekening te houden.

    Een andere manier van vooruit betalen is via Paypal, veilig en makkelijk. Nederlandse klanten kunnen ook kiezen voor achteraf betalen via factuur. Dit wordt verzorgd door Klarna. Wanneer je tijdens het afrekenproces deze keuze aangeeft, wordt direct gecontroleerd of je aan de voorwaarden voldoet. Het orderbedrag dient in ieder geval onder € 250,00 te zijn en de bestelling mag alleen op je huisadres worden afgeleverd.

    Zodra je een orderbevestiging ontvangt, kun je ervan uitgaan dat de betaling in orde is.

    2. Zijn de prijzen op de website inclusief BTW?
    Al onze prijzen zijn inclusief BTW.

    3. Wat is het voordeel van iDEAL betalen ten opzichte van vooruitbetalen per internet bankieren?
    Betalingen via iDeal worden direct aan ons bevestigd, net als betalingen via credit card (hooguit een paar uur) Bij een eigen overboeking duurt het een paar dagen. Bij betalingen vanuit het buitenland kan dit oplopen tot 4 à 6 dagen. Vanuit België is Mister Cash/Bancontact een directe betaalwijze, vanuit Duitsland kunt je kiezen voor Sofortuberweisung.

    4. Mijn bestelling staat op Pending, wat betekent dat?
    Dit betekent dat MultiSafePay nog geen betaling heeft kunnen koppelen aan de bestelling. Voor meer informatie kun je terecht bij MultiSafePay via support@multisafepay.nl of telefonisch: +31 20 85 00 500.

    5. Ik heb per ongeluk meerdere bestellingen geplaatst, maar slechts 1 betaald (via MultiSafePay), wat nu?
    Wij nemen alleen bestellingen in behandeling waarvoor een betaalbevestiging is ontvangen van MultiSafePay. De andere bestellingen vervallen vanzelf. U hoeft hiervoor niets te doen. Eventuele e-mails van MultiSafePay hierover kunt u negeren.

    6. Ik heb al betaald, maar toch krijg ik nog e-mails van MultiSafePay?
    Soms worden betalingen onder hetzelfde ordernummer tweemaal bij MultiSafePay aangemeld. MultiSafePay geeft iedere aanmelding zijn eigen kenmerk. Voor één kenmerk kan de betaling dan in orde zijn, voor de andere wordt je dan nog herinnerd. Als je twijfelt, dan kun je contact opnemen met info@deleukstetaartenshop.nl of met MultiSafePay via support@multisafepay.nl of telefonisch: +31 20 85 00 500.

    7. Ik krijg een foutmelding bij het betalen. Wat moet ik nu doen?
    Als je hebt gekozen voor een van de betaalmethodes van MultiSafePay, dan ontvang je van hen binnen een half uur een e-mail met een betaallink, zodat je de betaling alsnog in orde kunt maken. Als je liever de bestelling opnieuw plaatst, dan is dat uiteraard prima. Je kunt de e-mails van MultiSafePay dan negeren. Een bestelling met status Pending vervalt uiteindelijk vanzelf.

    Als je hebt gekozen voor achteraf betalen via Klarna, dan hangt het ervan af welke melding je krijgt. Bij vragen kun je uiteraard contact met ons opnemen.

    8. Hoe werkt achteraf betalen via Klarna?
    In het bestelproces kies je voor betalen achteraf via Klarna, dan klapt een invulveld uit (klik daarom niet direct op ‘Verder’). Vul het daarvoor bedoelde formulier naar waarheid en zo compleet mogelijk in. Op basis van deze gegevens vind een kredietcheck plaats. Je ziet direct of je gegevens worden geaccepteerd. Rond vervolgens het bestelproces verder af. Zodra de bestelling bij ons binnen is, worden de artikelen zo snel mogelijk verstuurd. Ontvangen wij je bestelling op een werkdag voor 14:00 uur ’s morgens, dan versturen we je bestelling meestal nog dezelfde dag. Binnen enkele dagen na verzending ontvang je per e-mail de factuur. De betaling hiervan dien je binnen 14 dagen aan Klarna te voldoen.

    9. Mijn gegevens worden niet door Klarna geaccepteerd?
    Controleer of alle gegevens correct ingevuld zijn, mogelijk is er een typefout gemaakt, probeer het gerust nog een keer. Wordt je onverhoopt toch geweigerd door Klarna, kies dan voor een van de betaalmethodes van Multisafepay. Om gebruik te kunnen maken van Klarna, dien je 18 jaar of ouder te zijn. Betalen via Klarna is alleen mogelijk tot een orderbedrag van € 250,-.

    Wanneer je zeker bent van de ingevulde gegevens en er wordt toch aangegeven dat de gegevens niet juist zijn, dan kun je ook met Klarna zelf contact opnemen. Zij zijn te bereiken via + 31 20 808 28 52 en via klantenservice@klarna.com.